Yenimahalle Şehit Ali Tonga Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, öğrenci ve öğretmenlerinden oluşan DCE proje ekibi tarafından 15.02.2020 tarihinde Medya Okuryazarlığı başlığı altında internette yer alan çevrimiçi reklamları izlenilerek analiz edildi. Proje üyelerince bir çamaşır makinesi reklamı yoluyla alt metinde gizli olarak verilmeye çalışan sterotipleri ve subliminal mesajları sorgulandı. Reklamda yer alan kadın oyuncu, gerek giyimi gerekse elinden düşürmediği aynası ile ilgi alanının yalnızca güzellik olduğu fikri ile yansıtılmıştır. Sorgu odasına benzer şekilde dizayn edilmiş alanda, takım elbiseli erkek tarafından kadına “Aynı işlevlere sahip olan iki çamaşır makinesinden birinin daha pahalı olduğu ve kadının hangi çamaşır makinesini tercih edeceği” sorulmuştur. Kadın, bir süre düşündükten sonra “Tabiki pahalı olan” yanıtı verince, erkek tarafından tokat atılmaktadır. Reklamdaki erkek giydiği takım elbise ile oldukça ciddi ve önemli bir statüye sahipmiş gibi yansıtılırken, kadın aynı işleve sahip olsalar da yine de pahalı makineyi seçmesiyle, zeka ve algı becerisi yönünden düşük olduğu şeklinde yansıtılmıştır. Bu bağlamda, medya kanalıyla bilinçaltımız ve algılarımızın ne yönde etkilendiği, toplumda maruz kalınan cinsiyet eşitsizliğinin reklamlar yoluyla nasıl içten içe pekiştirildiği, şiddetin nasıl normalleştirildiği tartışıldı.