Blog Single

05 Ara

KÜTAHYA BİLSEM THINKATHON

“TUTKUYU EYLEME DÖNÜŞTÜR”

Ülkemizde Avrupa Komisyonunca hayata geçirilen “Dijital Citizenship Education” projesi kapsamındaki 13 kurumdan biri olan Kütahya BİLSEM’de il koordinatörü olarak görev yapan Türkçe Öğretmeni M. Kemal PİŞKİNER tarafından Türkiye’de bir ilk olarak “Thinkathon” etkinliği düzenlemiştir.

 Dijital Vatandaşlık Eğitimi 10 Etki alanını içerisinde barındırmaktadır. Bu etki alanlarından “Öğrenme ve Yaratıcılık” alanında çalışmalarını sürdüren Kütahya BİLSEM ekibi, “Öğrenme ve Yaratıcılık” konusunda uygulamalı etkinliklerle lise öğrencilerinin düşünme ve yaratıcılık potansiyellerini görmelerini sağlamakla birlikte “Dijital Vatandaşlık” kavramı üzerinde farkındalık yaratmak amacıyla “Kütahya BİLSEM THINKATHON” etkinliğini düzenlemiştir.

22 Kasım 2023 saat 10:00’da başlayan Thinkathon etkinliğine şartname doğrultusunda başvuru yapan ve katılmaya hak kazanan 6 liseden –Ali Güral Anadolu Lisesi, Aysel-Selahattin Erkasap Sosyal Bilimler Lisesi, Devlet Hatun Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Fatih Anadolu Lisesi, Nafi Güral Fen Lisesi, Necip Fazıl Kısakürek Anadolu Lisesi- 3’er öğrenci ve 1’er danışman öğretmen olmak üzere toplan 24 kişi katıldı.

Kayıt ve açılış programı ardından İl Koordinatörü M. Kemal PİŞKİNER tarafından “Dijital Vatandaşlık Eğitimi Projesi” hakkında bilgi verildi.

Dijibingo ile tanışma etkinliği gerçekleştirildikten sonra Kahoot uygulaması ile öğrencilerin ön bilgileri harekete geçirildi. Arada oynanan canlanma oyunun ardından katılımcılardan “Dijital Vatandaşlık Manifestosu” hazırlamaları istendi.

Öğle yemeğinin ardından gerçekleştirilen kısa canlanma etkinliğinden sonra öğrenciler gruplara ayrılarak “Thinkathon” etkinliğine geçildi.

Thinkathon, insanların yaratıcı problem çözme için bir düşünme oturumunda bir araya gelme şansıdır. Katılımcıyı yaratıcı ve eleştirel bir düşünme oturumuna tetikleyen harika bir egzersizdir.

Thinkathon’un kendisi sırasında tam olarak ne olur? Grup, bir dizi problem ve odak alanı tanımlar, ardından kolaylaştırıcılar hem görsel hem de metin biçiminde çıktıları yakalayarak zor sorular sorar. Her zaman olan şey, kolaylaştırıcıların odadaki insanlara sorunun arkasındaki sorunu görmelerine yardımcı olmasıdır. Thinkathon, sorunu görme şeklinizi değiştirir. Sorun çözülmediyse bile kesinlikle ona yaklaşacak yeni araçlarınız vardır.

Thinkathon ile fikirlerimizi yakınlaştırıp uzaklaştırırız, fikirlerimiz değişip gelişirken sürekli ilerleriz. Bir Thinkathon aracılığıyla kolaylaştırılmış düşünmeyi deneyimleriz.

Merkez öğretmenleri, Sinan KORUÇ, Rabia ALTINTAŞ, Songül KÜRECİ, Dr. Kemal KARABUÇAK, Mustafa ÖZKAYA ve Halil KARAARSLAN’ın kolaylaştırıcı olarak yer aldıkları etkinlikte öğrencilerden yaratıcı ve farklı fikirlerini duyuldu.

Thinkathon’un ardından verilen sürede sunumlarını hazırlayan katılımcılar, Kütahya Milli Eğitim Müdürlüğü Şube Müdürleri, Kurum Müdürü, lise müdürleri, veliler ve öğrencilerin önünde çeşitli etkinliklerle fikirlerini sundular.

Sertifika töreninin ardından süreç boyunca kolaylaştırıcı öğretmenler tarafından izlenen katılımcı öğrencilere:

  • En İyi Takım Oyuncusu
  • Fikir Mühendisi
  • Fikir Savunucusu
  • Yenilikçi Yönelim Takımı
  • İlham Verici Takım
  • Yaratıcılık Simyacısı

sertifikaları protokol tarafından verildi.

Thinkathon ile ilgili görüşlerini paylaşan öğrenciler, etkinliğin hem eğlenceli hem de öğretici yanına vurgu yaparak ülkemizde ilk defa gerçekleştirilen böyle bir etkinliğin parçası olmaktan duydukları memnuniyeti dile getirdiler.

(Visited 86 times, 1 visits today)

Related Posts