DVE çalışmalarını yürütme kurulu üyesi Burcu SÖNMEZ’ in üstlendiği bu proje kapsamında Türkiye, Romanya, Yunanistan, Sırbistan ve Portekiz’den 100 öğrenci ve 9 öğretmenin katılımıyla, öğrenciler dijital vatandaşlık kavramlarını konu alan bir hikâye istasyon tekniğiyle yazdılar. Hikâye de, siber zorbalık, sahte haberler, phishing dolandırıcılıkları ve kimlik dolandırıcılığı gibi çevrim içi ortamlarda karşılaşabileceğimiz tehditler işlendi.
DIGITABLE projesi, farklı ülkelerden öğrencilerin bir araya gelerek dijital vatandaşlık bilincini geliştirmeleri ve çevrim içi ortamlarda karşılaşabilecekleri tehditlere karşı bilinçlenmeleri için önemli bir platform sundu. Hikayenin istasyon tekniğiyle yazılması ise projenin daha da etkileyici ve ilgi çekici hale gelmesini sağladı.
Hikayeyi görmek için TIKLAYINIZ
Öğrenciler, siber zorbalığa karşı farkındalığı artırmak için sloganlar bularak afişler hazırladılar. Ayrıca, hep birlikte akrostiş şiirler yazarak bunları şarkılara dönüştürdüler. Bu yaratıcı çalışmalar, öğrencilerin siber zorbalık konusundaki bilgilerini pekiştirmelerine ve bu soruna karşı aktif bir tutum geliştirmelerine yardımcı oluyor.
Şiir linki için TIKLAYINIZ
Video Linki İçin TIKLAYINIZ
Yine aynı proje kapsamında ortak ülkelerin öğrencilerinin katılımıyla dijital vatandaşlık düzeylerini ölçmek için bir anket düzenlendi.
Proje kapsamında, öğrencilere sahte haberlerin tanımı, yayılma yöntemleri ve bunlara karşı korunma yolları gibi konularda detaylı bilgiler sunuldu.
Projede yer alan öğrenciler, internette bilgi edinme süreçlerinde araştırma yapmanın ve eleştirel düşünmenin önemini kavradılar. Genial.ly uygulaması aracılığıyla hazırlanan sınavlar ile sahte haberleri doğru haberlerden ayırt etme becerilerini geliştirdiler. Farklı ülkelerden öğrencilerle iş birliği yapmanın sunduğu imkânlardan yararlanan proje katılımcıları, dijital vatandaşlık sorumluluklarının farkındalığını artırdılar. Bu sayede, internette daha güvenli ve sorumlu davranma becerilerini kazandılar.
DIGITABLE eTwinning projesi, internette sahte haberlerin yayılmasını önlemeye yönelik önemli bir girişim olarak öne çıkıyor. Proje kapsamında edinilen bilgiler ve kazanılan beceriler, öğrencilerin dijital dünyada daha bilinçli ve sorumlu bireyler olmalarını sağlayacak.