Blog Single

05 Tem

Bir DVE eTwinning Projesi de Giresun’dan

Dijital vatandaşlığın ortaöğretim dil eğitimine entegrasyonu, dijital çağda kritik öneme sahiptir. Bu yaklaşım, öğrencilere çevrimiçi dünyada sorumlu ve etik davranışlar kazandırırken dil yeterliliklerini geliştirir. Çevrimiçi güvenlik, gizlilik, siber zorbalık ve bilgi okuryazarlığı konularında eğitim alarak, dijital içeriği eleştirel değerlendirme becerileri edinirler. Böylece, öğrenciler dijital dünyada düşünceli, saygılı ve güvenli iletişim kurabilen sorumlu dijital vatandaşlar haline gelirler.

Ortaöğretim dil eğitiminde yapay zekâ (AI) araçlarının kullanımı, eğitimi dönüştürücü bir etkiye sahiptir. Sohbet robotları ve dil işleme yazılımları gibi yapay zekâ destekli uygulamalar, kişiselleştirilmiş dil öğrenme desteği, anında geri bildirim ve etkileşimli dersler sunar. Yapay zekâ, öğrenci ilerlemesini takip etme ve öğretimi özelleştirme konusunda eğitimcilere yardımcı olur. Ayrıca, dil içeriği ve değerlendirmelerinin oluşturulmasını sağlayarak, öğrenme sürecini daha dinamik ve verimli hale getirir. Yapay zekânın entegrasyonu ile ortaöğretim dil eğitimi, öğrenci merkezli, uyarlanabilir ve etkili bir hale gelerek, öğrencilere ileri dil becerileri kazandırır.

Avrupa Konseyi Dijital Vatandaşlık Eğitimini Destekleyenler Ağı projesi kapsamında, pilot okulumuz Mithatpaşa Ortaokulu Dijital Vatandaşlık Eğitimi Koordinatörü tarafından Ekim ayında, Uluslararası Artificial Intelligence Age-AIA (Yapay Zekâ Çağı) eTwinning projesi kurulmuştur. Türkiye (10), Romanya (3), İtalya (2), Gürcistan (2), İspanya (1), Kuzey Makedonya (1), Yunanistan (1), Azerbaycan (1), Portekiz (1) ‘den 22 ortaklı Uluslararası Artificial Intelligence Age-AIA (Yapay Zekâ Çağı) eTwinning projesinde Haziran ayı itibari ile sona gelinmiştir.

Canva AI, Padlet AI, Gamma.app AI, Suno.AI, Steve.AI, ChatGPT, Quizizz, Storyjumper ve Flipbook gibi dijital araçlar kullanılarak öğrencilerin yaratıcılıklarını teşvik eden ve İngilizce dil becerilerini geliştiren projede birçok ortak ürün ortaya çıkarılmıştır. Öğretmen ve öğrenciler ile Dijital Vatandaşlık Eğitimi El Kitabı paylaşılmış, kitap üzerinden etkinlikler çalışılmış, Sanal Gezginler videoları izlenmiş, öğrenci ebeveynleri ile ebeveyn öğrenme kaynakları paylaşılmıştır. Uluslararası öğrenci takımları, dijital vatandaşlık eğitimi üzerine ortak bir hikaye kitabı yazmış, Canva üzerinde infografikler tasarlamış, Gamma.app ile sunumlar hazırlamış ve bir oyun geliştirmiştir. Güvenli İnternet Gününe, etkinliklerle ve okul panosu çalışması ile katılım sağlanmıştır. Ayrıca, kodlama çalışmaları kapsamında Avrupa Kod Haftası etkinliklerine katılım sağlanmıştır. Proje sonunda, öğrencilere katılım sertifikaları takdim edilmiştir.

https://padlet.com/gulfidanaydin/dijital-citizenship-aia-project-kxowotaxrygvinqr

(Visited 28 times, 1 visits today)

Related Posts